Thursday, October 31, 2013

4 years..

Assalamualaikum

Catatan: sedikit personal sempena hari yang istimewa..Maaf ya kalau baca rasa nak termuntah ke apa..hahhaha atas tanggungjawab sendiri.


Lain rasanya nak start tulis entry hari nih, cepat sungguh masa duk jalan tik tok tik tok tup- tup sudah empat tahun. Yess, hari nilaa tarikh keramat 4 tahun dulu 31/10/2009 saat-saat diri ini bertukar status daripada Miss ke MRS...Hoohooo. Bila diingat-ingat balik tarikh ini 4 tahun dulu macam tak percaya ajee, semuanya berlaku dengan pantas dan sekarang pun jadi makin pantas. Berdesup masa tuu pergi meninggalkan kita. yang ada cuma memori manis yang bila diingat boleh tersenyum sorang-sorang. Alhamdulillah.




source: mr. gugel

Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan padaMU Yang Maha Kuasa atas segala limpah rahmat dan kasih sayangMU segala perkara yang dilalui sepanjang empat tahun usia perkahwinan  kami ini semuanya dipermudahkan. Terlalu banyak rezeki dan limpah rahmat daripadaMU untuk kami. Tidak terhitung dan tidak terkira banyaknya. Alhamdulillah.Terima kasih padaMU YA ALLAH. Anugerah terindah dikurniakan sepasang permata hati penyeri hidup kami. ALHAMDULILLAH, syukur padaMU YA ALLAH. Walau apa jua badai melanda hanya padaMU kami mengadu.. Berkatilah perkahwinan kami ini dan pimpin lah kami menuju ke jalan yang diredhai olehMU...

Suamiku,
Ayah kepada anak-anakku..
Terima kasih yang tidak terhingga atas segala kasih sayang dan segala pegorbanan yang telah dilakukan...Tidak mudah sebenarnya...
Sepanjang 4 tahun bersama banyak suka duka yang ditempohi...
Mengajar diri ini tentang apa itu kesabaran, kecekalan dan tolak ansur...
Mengajar diri ini menjadi lebih matang..
Mengajar diri ini menjadi lebih kuat..
Mengajar hati ini menjadi lebih teguh..
Mengajar diri ini menjadi lebih sabar, sabar dan terus bersabar...
Mengajar diri ini menjadi seorang yang pemaaf dan memaafi..
Mengajar diri ini menjadi lebih peka..
Mengajar diri ini supaya tidak mudah lupa diri..
Mengajar diri ini untuk sentiasa bersyukur dengan apa jua yang datang..
Mengajar diri ini supaya sentiasa dekat padaMU Ya Allah...
Secara lansung atau tidak lansung...Terima kasih suamiku..


Suamiku,

source: mr. gugel

Ku berdoa supaya sentiasa menjadi suami dan ayah yang terbaik, soleh, beriman, bertanggungjawab, adil dan sentiasa ada untuk menjadi "IMAM" dan pelindung kepada kami semua.
Semoga kita dapat menjadi ibu dan ayah terbaik untuk permata hati kita....


Wassalam

No comments:

Post a Comment