Tuesday, June 12, 2012

kisah ibu dan anak....

Assalamualaikum

Selamat pagi semua, harapnya hari ni semua urusan dipermudahkan olehNYA. Alhamdulillah hari ni, bangun dengan penuh kesegaran dan kesihatan kembali semula pada tahap terbaik..Alhamdulillah, 2, 3 hari ni badan rasa lemau je dan kepala rasa tak selesa. Kalau badan tak sihat, semua benda yang kita buat tak sempurna kerana kita tak boleh fokus dan tidak dapat melaksanakan semua tugas dengan sebaiknya. Nikmat kesihatan yang diberikan olehNYA sekarang digunakan sebaik-baiknya kejalan yang diredhai olehNYA. Jika nikmat itu ditarik balik, menyesal pun dah tak guna. Sentiasa lah berbuat baik antara sesama kita, berbaik sangka dan sentiasa berfikiran positif, baru lah aura positif tersirnar di muka kita....eceeewahh...sedikit renungan untuk diri sendiri sebenarnya...Kita kena selalu bermuhasabah diri, mengingatkan diri kita sendiri apa tujuan asal kita di dunia ini...

Ok, kembali kedunia realiti hari ini sebenarnya ada kursus dari pagi sampai la ke petang. so, memang tak dapat nak melawat kawan-kawan semua, kalau ada masa InsyaAllah kita pergi ketuk-ketuk pintu rumah demee yaaaa..

Hari ni saja jee nak tepek gambar-gambar yang dapat menenangkan diri di kala diri runsing, gundah gulana dan konfius dalam meledani kehidupan seharian. terapi diri penting untuk mengembalikan segala semangat dan aura positif dalam diri masing-masing.
Hanyalah sebuah kisah ibu & anak..
Saat-saat indah di kongsi bersama dia

Dalam hidup ini, bila dia takut dan tidak terdaya melangkah hulurkan tangan untuk sama-sama melangkah menuju kedestinasi seterusnya.

Bila dia sedia untuk berlari dan takut terjatuh, depa kan lah tangan untuk memeluk & merangkulnya..

Dunia ini tidak terjangkau luasnya dek mata dan akal, ajarilah satu persatu supaya dia kenal apa erti kehidupan

Love u both......
Wassalam

3 comments:

  1. how sweet...spend a most time with our family adalah terapi yg terbaik utk hilangkan stress! :D

    ReplyDelete
  2. bilo nok maghi sini nyoh? hilangkan stress tuuuuu./.......

    ReplyDelete
  3. sue-rya qistina: yup, bila balik penat kerja sampai rumah tengok senyuman anak stress tuu cepat jeer hilang kan...

    kak long: kat tempat kerja memang always stress..takkan pernah habis,,,bkn nyer kerja yang stress tapi orang-orang yang bekerja bersama-sama tuu yang buat kita stresss..haahaaa, ngapo dok tau aku tulis,..aku sendiri pun dok paheee..aahahaha..

    ReplyDelete